İçeriğe geç
Anasayfa » Hukuki Makaleler » Yabancılar Hukuku » OTURMA İZNİ (İKAMET İZNİ) NASIL ALINIR?

OTURMA İZNİ (İKAMET İZNİ) NASIL ALINIR?

    OTURMA İZNİ (İKAMET İZNİ) NASIL ALINIR?

    İstanbul’da faaliyet gösteren Hukuk Büromuz, Yabancıların Çalışma ve Oturma İzni (İkamet İzni) ile ilgili olarak tüm süreci yürütmektedir. Türkiye’de Çalışma ve Oturma İzni (İkamet İzni) Avukatı olarak yabacıların ikamet izni ile ilgili tüm başvuruları ve işlemleri hukuka uygun bir şekilde gerçekleştirmekteyiz. İstanbul Çalışma ve Oturma İzni (İkamet İzni) avukatı olarak ikamet izni ve çalışma izni başvurularını deneyimli kadromuz ve uzman ekibimizle yapmaktayız.

    Türkiye’de oturma izni (ikamet izni) nedir?

    Türkiye’de vize süresinden daha fazla süreyle veya 90 günden fazla kalacak olan yabancıların ikamet izni almaları zorunludur. Türkiye’de kalmak için İkamet izni verildiyse ikamet izninin 6 ay içerisinde kullanılmaya başlaması gerekir. İkamet izni alan yabancı, iznini 6 ay içinde kullanmaya başlamazsa ikamet izni geçerliliğini kaybeder.

    Türkiye’de oturma izni (ikamet izni) türleri nelerdir?

    Türkiye’de yaşayan yabancıların ikamet izni almalarının birden fazla yolu vardır. Yabancıların ikamet izinlerine ilişkin tüm bilgiler ve Türkiye’deki yabancıların hakları 6458 Sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanununda düzenlenmiştir. 6458 Sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanununda kanunun düzenlenme amacı ‘yabancıların Türkiye’ye girişleri, Türkiye’de kalışları ve Türkiye’den çıkışları ile Türkiye’den koruma talep eden yabancılara sağlanacak korumanın kapsamına ve uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar’ olarak ifade edilmektedir. Türkiye’de yaşamak isteyen yabancılarla ilgili tüm usul ve esaslar bu kanunda düzenlenmektedir. Oturum izni alarak Türkiye’ye gelen yabancılar, giriş tarihinden itibaren en geç yirmi iş günü içinde adres kayıt sistemine kayıtlarını yaptırmak zorundadırlar. Geçerli çalışma izni ile Türkiye’ye gelen yabancının çalışma izni belgesi ikamet izni olarak kabul edilmektedir. İkamet izni çeşitleri şunlardır:

    Kısa dönem oturum izni (ikamet izni)

    Kısa dönem oturum izni (ikamet izni) nasıl alınır?

    Kısa dönem oturum(ikamet) izni, verilebilmesi için ikamet izni başvurusunda bulunacak kişinin hangi amaçla Türkiye’de kalacağını açıklaması gerekir. Türkiye’de kısa dönem oturum izni (ikamet izni) başvurusunda bulunan kişinin Türkiye’de kalma amacını ayrıca ispatlaması da gerekmektedir. Kısa dönem oturum izni (ikamet izni), her başvuruda en fazla iki yıl verilebilir.

    Aşağıda sayılan durumlardan birinin bulunması halinde yabancılara kısa dönem ikamet izni verilebilir:

    • Türkiye’ye bilimsel bir araştırma yapmak üzere gelecek olan yabancılar
    • Türkiye’de taşınmaz mal sahibi olan yabancılar
    • Türkiye’de Ticari bir bağlantı veya iş kuracak olan yabancılar
    • Hizmet içi eğitim programlarına katılacak olan yabancılar
    • Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu anlaşmalar ya da öğrenci değişim programları çerçevesinde eğitim veya benzeri amaçlarla gelecek olan yabancılar
    • Türkiye’de Turizm amaçlı kalmak isteyen yabancılar
    • Türkiye’de hastalığı sebebiyle tedavi görecek olanlar
    • Resmi makamların talep veya kararına bağlı olarak Türkiye’de kalması gereken yabancılar
    • Türkiye’de Aile ikamet izni ile kalmış ve aile ikamet izninden kısa dönem ikamet iznine geçen yabancılar
    • Türkçe öğrenme kurslarına katılacak olan yabancılar
    • Resmi kamu kurumları aracılığıyla Türkiye’de eğitim, araştırma, staj ve kurslara katılacak olan yabancılar
    • Türkiye’de yükseköğrenim kurumundan mezun olan ve mezun olduktan sonra altı ay içinde ikamet başvurusu için başvuran yabancılar
    • Türkiye kanunlarıyla belirlenecek kapsam ve tutarda yatırım yapacaklar yabancılar ve bu yabancıların yabancı eşi, kendisinin ve eşinin ergin olmayan veya bağımlı yabancı çocuklarına
    • Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşı olan kişiler

    Türkçe öğrenme kurslarına katılacak olan yabancılara verilen ikamet izini en fazla iki defa verilebilir. Türkiye’de yükseköğrenimden mezun olduktan sonra mezuniyet tarihinden itibaren altı ay içinde ikamet başvurusu için başvuran yabancılara verilen ikamet izinleri, bir defaya mahsus olmak üzere en fazla bir yıl süreli verilebilir.

    Kısa Dönem Oturum İzni (İkamet İzni) Alma Şartları Nelerdir?

    a) Kısa Dönem İkamet izni başvurusu sebeplerinden biri veya birkaçını ileri sürerek talepte bulunmak

    b) Yabancının Türkiye’ye giriş yasağı olmaması gerekir.

    c) Türkiye’de sağlık ve güvenlik açısından uygun barınma şartlarına sahip olmak

    ç) Yabancının bulunduğu ülkenin yetkili makamları tarafından düzenlenmiş adli sicil kaydı belgesi sunmak

    d) Türkiye’de kalacağı sabit adres bilgilerini vermek

    Aile Oturum İzni (İkamet İzni)

    Aile oturum izni (ikamet izni) nasıl alınır?

    Oturma izni (ikamet izini) türlerinden birine sahip olan yabancıları yabancı eşine, kendisinin veya eşinin reşit olmayan yabancı çocuğuna en fazla 3 yıl olacak şekilde Aile Oturma İzni verilebilir. Aile Oturma İzninin süresi, asıl ikamet izni alınan yabancının ikamet izni süresini geçemez. Başvuru yapan yabancının kendi ülkesinin hukukuna göre birden fazla eşi varsa eşlerinden yalnızca birine Aile Oturma İzni verilir. Yabancının diğer eşlerinden olan çocuklara da aile ikamet izni verilebilir. Çocuklara aile ikamet izni verilebilmesi için ortak velayeti bulunan anne veya babanın onayı gerekmektedir. Aile Oturma İzni alan kişion sekiz yaşına kadar, öğrenci oturma izni almadan eğitim kurumlarında eğitim hakkına sahip olmaktadır.

    Aile ikamet izniyle en az 3 yıl Türkiye’de kalan ve 18 yaşını tamamlayanlar yabancılar, talep etmeleri hâlinde bu izinlerini kısa dönem ikamet iznine dönüştürebilir. Yani Aile İkamet İzniyle Türkiye’de kalan ve 18 yaşını dolduran yabancı Aile İkamet İznini, Kısa Dönem İkamet İznine dönüştürebilir.

    Türk vatandaşıyla evli yabancı boşanırsa, en az üç yıl aile ikamet izniyle kalmış olması halinde kısa dönem ikamet izni verilebilir. Boşanan yabancı eşin, aile içi şiddet gerekçesiyle boşandığı mahkeme kararıyla kabul edildiyse, kısa dönem ikamet izni için 3 yıl süre şartı aranmaz.                

    Türkiye’de Aile Oturum İzni (İkamet İzni) Almak Amacıyla Evlilik

    Aile Oturum izni verildikten sonra da evliliğin anlaşmalı olup olmadığı konusunda Valilik tarafından denetim yapılabilir. Aile Oturum İzni verilmeden veya uzatılmadan önce şüphe varsa, evliliğin sırf oturum izni alabilme amacıyla yapılıp yapılmadığı Valilik tarafından araştırılır. Araştırma sonucunda, evliliğin bu amaçla yapıldığı tespit edilirse Aile Oturum İzni verilmez, verilmişse iptal edilir.

    Aile Oturum İzni (İkamet İzni) Talebinin Reddi, İptali Veya Uzatılmaması

    Aile Oturum İzninin verilmesi belli şartlara bağlıdır. Ayrıca Aile Oturum İzni verilen bir kişinin yasal şartları ihlal etmesi halinde Aile Oturum İzni İptal edilir.

    a) Aile Oturum İzni şartlarının olmaması veya ortadan kalkması halinde oturum izni iptal edilir.

    b) Yabancının Aile ikamet izni alma şartları ortadan kalktıktan sonra kısa dönem ikamet izni verilmemesi halinde yabancının oturum izni iptal edilir.

    c) Aile Oturum İzni sahibi olan yabancı hakkında sınır dışı etme veya Türkiye’ye giriş yasağı kararı varsa oturum İzni alamaz. Aile Oturum İzni İptal edilir.

    ç) Aile Oturum izni verilen yabancının, oturum iznini amacı dışında kullanıldığı belirlenirse Aile Oturum İzni iptal edilir.

    Öğrenci oturum izni (ikamet izni)

    Öğrenci oturum izni (ikamet izni) nasıl alınır?

    Türkiye’de bulunan bir üniversitede eğitim görecek yabancılara Öğrenci Oturum İzni verilir. Türkiye’de öğrenim görecek yabancı 18 yaşından küçükse velilerinin izni gerekmektedir. Bu durumda öğrencinin Türkiye’de bulunduğu sürece bakımı ve masraflarının gerçek veya tüzel kişi tarafından karşılanacağı belgelenmelidir. Bu durumda Öğrenci Oturum İzni ancak 1 yıllık sürelerle sınırlı olarak uzatılabilir. Öğrenci Oturum İzni, öğrenim görecek kişinin diğer akrabalarına, ikamet izni alma konusunda hiçbir hak sağlamaz. Yabancı Öğrencinin oturum izni en fazla Türkiye’deki eğitim süresi kadar olabilir. Öğrencinin eğitim süresi 1 yıldan az ise Öğrenci İkamet İzin süresi 1 yıldan fazla olamaz. Türkiye’ye Yurtdışı anlaşmalı Kamu kurum ve kuruluşlarıyla gelerek öğrenim görecek yabancılara, öğrenim süresi boyunca ikamet izni verilebilir. Türkiye’de Öğrenci Oturum İzni almak isteyen öğrencilerin Türkiye’de kalacağı adres bilgilerini vermeleri gerekmektedir.

    Uzun Dönem Oturum İzni (ikamet izni)

    Uzun Dönem Oturum İzni (ikamet izni) nasıl alınır?

    Uzun dönem Oturum İzni alabilmek için Türkiye’de kesintisiz en az 8 yıl boyunca ikamet izniyle kalmış olması gerekmektedir. Fakat istisna olarak bakanlığın belirlediği şartlara uyan yabancılara, Bakanlığın onayıyla valilikler tarafından süresiz ikamet izni verilebilir.

    Uzun Dönem Oturum(İkamet) İzninin Şartları

    Türkiye’de Oturum İzni sahibi yabancının Uzun Dönem Oturum izni alabilmesi için bazı şartlar vardır:

    a) Başvuruda bulunan yabancının kesintisiz olarak ve en az sekiz yıl ikamet izniyle Türkiye’de kalmış olması gerekir

    b) Türkiye’de yaşayan yabancının kaldığı sürede son 3 yıl içinde sosyal yardım almamış olması gerekir.

    c) Türkiye’de yaşayan yabancının kendisi veya ailesinin geçimi için yeterli ve düzenli gelir kaynağına sahip olması gerekir.

    ç) Türkiye’de yaşayan yabancının geçerli bir sağlık sigortasına sahip olması gerekir.

    d) Başvuruda bulunan yabancının kamu düzeni ve kamu güvenliği açısından tehdit oluşturmaması gerekir.

    Uzun Dönem Oturum İzninin Sağladığı Haklar

    Türkiye’de Uzun Oturum İkamet İzni bulunan yabancıların sahip olduğu bazı hak ve görevler vardır. Uzun Dönem Oturum İzni bulunan yabancıların askerlik yapma yükümlülüğü vardır. Uzun Dönem Oturum İzni sahibi yabancılar Türkiye’deki seçimlerde oy kullanma, seçme ve seçilme, kamu görevlerine girme hakkına sahip olurlar.

    İnsani oturum izni (İnsani ikamet izni)

    İnsani oturum izni (İnsani ikamet izni) nasıl alınır?

    İnsani Oturum İzni, diğer ikamet izinlerinden farklı istisna sayılabilecek bir oturum izni türüdür. İnsani Oturum izni, diğer ikamet izinlerinin verilmesindeki şartlar aranmadan Valilik tarafından verilebilir ve uzatılabilir. İnsani oturum izni alan yabancılar, izni tarihinden itibaren 20 iş günü içinde adres kayıt sistemine kayıt yaptırmak zorundadır. İnsani Oturum İzni bazı sebepler nedeniyle Türkiye’de kalması gereken yabacılara Valilik tarafından verilir. Bu sebepler kanunda şu şekilde sayılmıştır:

    a) Başvuran yabancı çocuğun yüksek yararı söz konusu olduğunda valilik tarafından İnsani Oturum İzni verilebilir. Örneğin sağlık sebebiyle Türkiye’de tedavi olması gereken çocuğa İnsani Oturum İzni verilebilir.

    b) Türkiye’ye giriş yasağı olan yabancının Türkiye’den çıkışı sağlanamazsa veya Türkiye’den ayrılması mümkün değilse bu durumda İnsani Oturum İzni verilebilir.

    c) Kanunun 55.maddesi gereğince yabancı hakkında sınır dışı etme kararı alınmadığı zaman İnsani Oturum İzni verilebilir.

    ç) Sınır dışı etme kararı veya uluslararası koruma talebinin reddi kararına karşı yargı yoluna başvurulduğunda bu süreç tamamlanana kadar İnsani Oturum İzni alabilir.

    d) Başvuru sahibinin güvenli olan başka bir ülkeye gönderilmesi işlemleri devam ederken bu işlemler bitene kadar İnsani Oturum İzni verilebilir.

    e) Acil bir neden sebebiyle ülkede kalması gereken yabancılara İnsani Oturum İzni verilebilir.

    f) Türkiye’ye girişine ve Türkiye’de kalmasına Ülke menfaati, kamu düzeni ve kamu güvenliği açısından izin verilmesi gereken yabancılara İnsani Oturum İzni verilebilir.

    g) Yabancının eğer diğer ikamet izinlerinden birini alma imkânı bulunmuyorsa ve diğer ikamet izinlerini alamıyorsa İnsani Oturum İzni verilebilir.

    f) Başvurucu, olağanüstü durumlarda İnsani İkamet İzni alabilir fakat kanunda bu durumların ne olduğuna dair net bir açıklama yoktur. Bu sebeple başvuru, somut olayın duruma göre değerlendirilecektir.

    İnsani ikamet izninin iptali veya uzatılmaması

    İnsani ikamet izni ile Türkiye’de kalan yabancının ikamet izni, İnsani İkamet İzni verilme sebebinin ortadan kalkması halinde valilik tarafından iptal edilir ve uzatılmaz.

    Türkiye’de Oturma İzni (İkamet İzni) Başvurusu İçin Gerekli Belgeler nelerdir?

    1. Başvurucunun İkamet İzni için Başvuru formu doldurması gerekmektedir. Başvuru formu başvuran kişi tarafından veya yasal temsilcisi tarafından imzalanabilir.
    2. Başvurucunun Pasaportu veya pasaport yerine geçen belgesinin fotokopisi olmalıdır.
    3. Başvurucunun başvurudan önceki son 6 ay içerisinde çekilmiş olduğu 4 tane fotoğraf olmalıdır.
    4. Türkiye’de kalacağı sürede yeterli ve düzenli maddi kazanca sahip olduğuna dair beyanda bulunulmalı veya belge sunulmalıdır.
    5. Başvuruda bulunan kişinin İkamet harcını ve kart bedelini ödemesi ve bunu gösteren belgeyi vermesi gerekir.  
    6. Başvuruda bulunan kişinin geçerli bir sağlık sigortası olmalıdır.
    7. Başvuruda bulunan kişinin Adres Kayıt Sisteminde kaydı olmalıdır ve Adres Kayıt Sisteminde kayıtlı olduğunu gösteren belgeyi sunmalıdır.
    8. Başvuruda bulunan kişinin Türkiye’de kalacağı bir adres olmalıdır. Bu sebeple Türkiye’de kalacağı adresi ispat eden bir belge sunmalıdır. Başvuruda bulunan kişi Türkiye’de ev sahibi ise tapuyu, kiracı ise kira sözleşmesini, otelde kalacaksa burada kaldığını gösteren belgeler sunmalıdır.

    Türkiye’de Oturma İzni (İkamet İzni) Uzatma Başvurusu

    Türkiye’de Otuma İzni Uzatma Başvurusu Valilik iznine bağlıdır bu sebeple başvuru valiliğe yapılmalıdır. Oturma İzni Uzatma Başvurusu, oturum izni süresinin dolmasına 60 gün kalmasından itibaren yapılmalıdır. Eğer bu sürede Oturum İzni Uzatma Başvurusu yapılmadıysa bile Oturum izni süresi dolmadan önce valiliklere başvuru yapılmalıdır. Başvuru sonucu Valilikler tarafından belirlenir. Oturma iznini uzatma başvurusunda bulunanlara, herhangi bir ödeme yapılmaksızın bir başvuru belgesi verilir. Bu yabancılar, ikamet izni süreleri sona ermiş olsa bile, başvuru ile ilgili karar verilinceye kadar bu belgeyle Türkiye’de kalabilirler. İkamet izni uzatma başvurusu kabul edildiyse bu süre, yasal izin süresinin bitme tarihinden itibaren başlatılır.

    Türkiye’de Oturma İzni Reddedilen Yabancılar- İtiraz Hakkı

    Türkiye’de Oturma İzni başvurusu reddedilen yabancıların itiraz hakkı vardır. Oturma izni başvurusunun reddi yabancıya veya avukatına tebliğ edilir. Tebligatta yabancının bu karara karşı itiraz hakları, yasal hak ve yükümlülükleri yazmaktadır.

    Türkiye’ye Giriş İzini Verilmeyen Yabancılar

    Yabancıların Türkiye’ye giriş ve çıkışı geçerli bir pasaport veya pasaport yerine geçen belge ile yapılmaktadır. Yabancıların Türkiye’ye girişleri sırasında belgeleri yetkililer tarafından kontrol edilir. Yapılan kontrollerde Türkiye’ye giriş yapacak yabancı en çok 4 saat bekletilebilir. Yabancı bu süre içerisinde ülkesine geri dönebilir veya Türkiye’ye kabul ile ilgili kontrol işlemlerinin sonuçlanmasını bekleyebilir. Yabancılar, belge kontrol işlemleri sonuçlanıncaya kadar sınır kapılarında bulunan belirlenen alanlarda bekletilir.

    6458 Sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu 7.maddesinde Türkiye’ye giriş yapmak isteyen yabancılara giriş yasağı verilme sebepleri düzenlenmiştir. Buna göre, Türkiye’ye girişlerine izin verilmeyen ve geri çevrilen yabancılar şunlardır:

    1. Pasaportu, pasaport yerine geçen belgesi, vizesi, ikameti veya çalışma izni olmayan kişiler
    2. Yurt dışına çıkış için sunulan belgelerin hileli yollarla edindiği veya sahte olduğu anlaşılan kişiler
    3. Vize, vize muafiyeti veya ikamet izin süresinin bitiminden itibaren en az altmış gün süreli pasaport veya pasaport yerine geçen belgesi olmayan kişiler
    4. Türkiye’ye girişleri yasaklanmış olan kişiler
    5. Türkiye’ye girişleri Türkiye kamu düzeni veya kamu güvenliği açısından sakıncalı görülen kişiler
    6. Kamu sağlığına tehdit olacak hastalıklardan birini taşıyan kişiler
    7. Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu anlaşmalar çerçevesinde suçluların geri verilmesini kabul ettikleri suçlardan sanık olan veya hükümlü olan kişiler
    8. Türkiye’de kalacağı süre boyunca geçerli olacak sağlık sigortası bulunmayan kişiler
    9. Türkiye’ye giriş, Türkiye’den geçiş veya Türkiye’de kalış amacı için haklı nedeni bulunmayan kişiler
    10. Türkiye’de kalacağı sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olmayan kişiler
    11. Vize ihlalinden veya önceki ikamet izninden doğan ya da Kanuna göre takip ve tahsil edilmesi gereken alacakları ödemeyi kabul etmeyen kişiler
    12. Türk Ceza Kanununa göre takip edilen borç ve cezalarını ödemeyi kabul etmeyen kişiler

    Türkiye’ye girişine izin verilmeyen yabancıların itiraz hakkı var mıdır?

    Türkiye’ye girişine izin verilmeyen yabancılar: Türkiye’ye girişine izin verilmeyen, geri çevrilen yabancılara yapılan işlemlere dair evraklar tebliğ edilir. Türkiye’ye girişine izin verilmeyen yabancıya Tebliğ edilen evrakta karara karşı itiraz haklarını nasıl kullanabilecekleri, diğer yasal hak ve yükümlülükleri yer alır.

    Türkiye’ye giriş yapmak için vize başvurusu nasıl yapılır?

    Türkiye’ye giriş yapmak isteyen yabancı, bulunduğu bölgedeki Türk Konsolosluğuna vize başvurusu yapmalıdır. Yabancının ülkesinde bulunan Türk Konsolosluğuna yaptığı vize başvurusu 90 gün içerisinde sonuçlandırılır. Vize alarak Türkiye’ye gelen yabancının Türkiye’de kalma süresi 180 günde 90 günü geçemez.

    Yabancılara Türkiye Sınır Kapısında Verilen Vizeler

    Vize almadan Türkiye sınır kapısına gelen yabancıya, sınır kapısında istisnai olarak vize verilebilir. Vize almadan Türkiye sınır kapısına gelen yabancıya, süresi içinde Türkiye’den ayrılacağını belgelemesi halinde istisnai olarak vize verilebilir. Sınır vizesi, sınır kapılarının bağlı olduğu valilik tarafından verilir. Sınır kapısının bağlı olduğu Valilik, bu yetkisini sınırda görevli bulunan polis birimine devredebilir. Sınır Vizesi, Türkiye’de en fazla on beş gün kalma hakkı sağlar. Sınır vizesinin verilmesinde, insani nedenlere bağlı olarak sağlık sigortası şartı yoktur.

    Türkiye’ye geçerli bir vize ile gelen yabancının vizesi bazı sebeplerden dolayı iptal edilebilir. Türkiye için geçerli vize alan yabancıların bazı durumlarda vizeleri iptal edilebilir. Bu durumlar şunlardır:

    a) Başvuranın Vize başvurusunda kullandığı belgenin Sahteciliğe konu olduğunun tespit edilmesi

    b) Başvuranın vize başvurusunda kullandığı belgenin üzerinde silinti, kazıntı veya tahrifat yapıldığının anlaşılmış olması

    c) Vize sahibinin Türkiye’ye girişinin yasaklanması durumu

    ç) Vize başvurusu yapan kişinin suç işleyebileceği yönünde kuvvetli şüphe bulunması

    d) Başvuru yapan kişinin Pasaportu veya pasaportunun yerine geçen belgenin sahte olması veya geçerliliğinin sona ermesi

    e) Vize veya vize muafiyetinin amacı dışında kullanılması

    f) Vizenin verilmesine temel olan şartların veya belgelerin geçerli olmadığının anlaşılması durumlarında yabancıya verilen Türkiye vizesi, vizeyi veren makamlar veya valiliklerce iptal edilir.

    Türkiye’de bulunan yabancıyla ilgili olarak sınır dışı etme kararı verilmesi halinde vize iptal ediliri. Vizenin geçerlilik süresi içinde yabancıyla ilgili sınır dışı etme kararı alınması hâlinde vize iptal edilir. Vize talebinin reddi veya vizenin iptali kararına itiraz edilebilir. Bu karara itiraz edebilmek için İdare Mahkemesinde iptal davası açılması gerekmektedir.  

    Türkiye Vize Başvurusu Reddedilen Yabancılar

    Türkiye vize başvurusu, yabancının kendi ülkesindeki Türk Konsolosluğundan yapılmaktadır. Ülkesindeki Türk Konsolosluğunda vize başvurusu yapan yabancıların bazı durumlarda vize başvuruları reddedilebilir. Vize başvurusu reddedilen yabancılara vize verilmez. Aşağıda sayılan durumların olması halinde Türkiye için vize başvurusu yapan yabancının vize başvurusu reddedilir.

    a) Talep ettikleri vize süresinden en az altmış gün daha uzun süreli pasaportunun veya pasaport yerine geçen belgesinin olmaması

    b) Türkiye’ye girişleri yasaklı olanlar

    c) Kamu düzeni veya kamu güvenliği açısından sakıncalı görülenler

    ç) Kamu sağlığına tehdit olarak nitelendirilen hastalıklardan birini taşıyanlar

    d) Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu anlaşmalar uyarınca, suçluların geri verilmesine esas olan suç veya suçlardan sanık olanlar ya da hükümlü bulunanlar

    e) Kalacağı süreyi kapsayan geçerli sağlık sigortası bulunmayanlar

    f) Türkiye’ye giriş, Türkiye’den geçiş veya Türkiye’de kalış amacını haklı nedenlere dayandıramayanlar

    g) Kalacağı sürede, yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olmayanlar

    ğ) Vize ihlalinden veya önceki ikamet izninden doğan, takip ve tahsil edilmesi gereken alacakları ödemeyi kabul etmeyenler

    h) 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre takip edilen borç ve cezalarını ödemeyi kabul etmeyenler

    Türkiye’de Çalışma ve Oturma İzni (İkamet İzni), Türkiye Vize İşlemleri, Türkiye Vize Başvuru işlemleri ile ilgili olarak Uzman Bir Oturma İzni Avukatından destek almanız haklarınızın korunması için önemlidir. Türkiye’de Çalışma İzni Avukatı ve Oturma İzni Avukatı olarak yabacıların ikamet izni ile ilgili tüm başvuruları ve işlemleri hukuka uygun bir şekilde gerçekleştirmekteyiz. İstanbul Çalışma İzni Avukatı ve Oturma İzni Avukatı, İkamet İzni Avukatı olarak ikamet izni, çalışma izni ve vize başvurularını deneyimli kadromuz ve uzman ekibimizle yapmaktayız.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir